خبری

معرفی پروژه ی Endgame؛ فناوری جدید اینتل

بررسی پروژه ی Endgame

پروژه‌ی Endgame اینتل می‌تواند فراتر از سرویس استریم در گیمینگ باشد.

در ماه فوریه‌ی امسال شرکت اینتل طی جلسه‌ای برنامه‌های آینده خود را تنظیم نمود. در این جلسه، اینتل در خصوص پردازنده‌های مرکزی و پردازنده‌های گرافیکی در آینده صحبت کرد و به صورت مختصر به پروژه ی Endgame اشاره نمود. احتمال می‌رود که پروژه‌ی Endgame چیزی مشابه سرویس گیمینگ GeForce now باشد. البته با عرضه‌ی پردازنده‌های گرافیکی مجزای سری Arc، احتمالاً به اطلاعات بیشتری دست پیدا خواهیم کرد.

لیزا پیرس، معاون شرکت اینتل، در وبلاگ خود توضیحاتی راجع به کمپانی نوشته و به برخی از سوالات پاسخ داده است. البته همچنان بعضی موارد مبهم است و نمی‌توان پاسخ قاطعی برایشان داشت. طبق گفته‌ی پیرس، اینتل سعی دارد نواقص موجود در گیمینگ را رفع و عملکرد بازی را بهبود بخشد. مشکلاتی چون پایین بودن سازگاری در گیمینگ، طولانی بودن زمان دانلود بازی، وجود بروز رسانی‌های متعدد و ثابت نبودن عملکرد بالا در هنگام بازی مواردی از این قبیل هستند که برای حل و رفعشان نیاز به یک سرمایه گذاری عظیم و نوآوری در فناوری‌های نرم افزاری مانند رایانش ابری و سرویس‌های جهانی می‌باشد.

پردازنده‌های گرافیکی اینتل سری Arc

پروژه‌ی اند گیم احتمالاً عملکردی مانند GeForce now داشته باشد، اما دامنه‌ی وسیع‌تری از بازی‌ها را پوشش خواهد داد

در Endgame عملکرد بهتری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت

پروژه‌ی Endgame نوعی سرویس دهی یکپارچه است که می‌توان در همه جا استفاده کرد. در واقع به کمک این سرویس کاربران می‌توانند هر نوع پردازشی از نوع گیمینگ و محاسابی را در هر مکانی تجربه و به صورت جدا و دور از سیستم کار کنند. پروژه‌ی اند گیم با هدف افزایش سرعت پردازش سیستم با تاخیر چند میلی ثانیه، راه را برای آینده‌ی پردازنده‌های گرافیکی هموار خواهد کرد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص کارت‌های گرافیکی، می‌توانید مقاله‌ی “راهنمای خرید کارت گرافیک” را مطالعه کنید.

به عنوان مثال سرویس GeForce now به دارندگان پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا این امکان را می‌دهد که از راه دور به سیستم خود دسترسی داشته، پردازش‌های مورد نیازشان را انجام داده و بازی‌های پشتیبانی شده توسط سیستم را بازی کنند. پروژه ی Endgame به نظر می‌رسد عملکردی مانند GeForce now داشته باشد، اما احتمالاً دامنه‌ی وسیع‌تری از بازی‌ها را پوشش خواهد داد. این بدین معناست که کاربر می‌تواند از برنامه‌های پشتیبانی شده‌ی سیستم برای انجام پردازش‌های پیچیده استفاده کند، بدون این که به رایانه‌ی خود دسترسی داشته باشد. این موضوع برای کاربران دیگر مانند طراحان و گرافیست‌ها نیز صدق خواهد کرد.

اگر سرویس Endgame با قیمت مناسبی عرضه شود، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای همه کاربران باشد. طوری که توان پردازشی لازم را در اختیار انواع کاربران، به ویژه گیمرهایی که به سیستم دسترسی ندارند، قرار خواهد داد. البته باید در نظر داشته باشیم که همه‌ی این گفته‌ها صرفاً حدسیاتی است که از گفتگوهای اخیر به دست آورده‌ایم و برای اطلاعات دقیق‌تر حداقل باید تا 30 مارس امسال و عرضه‌ی نسخه‌ی جدید پردازنده‌ی گرافیکی ARC منتظر بمانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *